רפואה משלימה, אלטרנטיבית והוליסטית – 3 גישות לקידום הבריאות

שלוש הגישות המוצגות - משלימה, אלטרנטיבית והוליסטית - נותנות בידינו כלים נוספים לקדם את בריאותנו ורווחתנו. על ידי שילוב החכמה והיתרונות של כל גישה, נוכל לפתוח אופקים חדשים לאיזון ושלמות גופנית, נפשית ורוחנית.
Alterna.Be
Alterna.Be
Alterna.Be - מחברים בין גוף, נפש ותודעה. מוצאים בקלות מטפלים ברפואה משלימה והוליסטית ונותני שירות לאורח חיים בריא. מצאו את הטיפולים המתאימים ביותר בתהליך קל ונגיש.
תוכן עניינים

שלוש גישות, מטרה אחת – קידום בריאות מיטבית

קיימות שלוש גישות עיקריות ברפואה המשלימה והאלטרנטיבית, שכל אחת מהן יכולה לתרום רבות לבריאותנו ולאיכות חיינו: רפואה משלימה, רפואה אלטרנטיבית ורפואה הוליסטית. על ידי הבנת ההבדלים ביניהן, נוכל ליהנות מהיתרונות של כל גישה ולשלב בין השיטות השונות לקידום מטרה משותפת – בריאות מיטבית, איזון גופני ונפשי.

מהי רפואה משלימה?

רפואה משלימה כוללת מגוון רחב של טיפולים לא קונבנציונליים שיכולים לתת מענה למחלות ולמצבים רפואיים שונים. טיפולים כמו אוסטאופתיה, רפלקסולוגיה, שיאצו ודיקור סיני מהווים תוספת מצוינת לטיפול הרפואי המקובל ועשויים לשפר משמעותית את מצבו של המטופל. הרפואה המשלימה מאפשרת לנו להרוויח מהטוב שבשני העולמות – הרפואה הקונבנציונלית וטיפולים אלטרנטיביים.

דוגמאות לרפואה משלימה

בנוסף, הרפואה המשלימה יכולה לסייע בהקלת תסמינים, האצת החלמה, הרגעת כאבים, שיפור איכות החיים ועוד. היא אינה באה להחליף את הרפואה המערבית אלא להשלים אותה.

Alterna.Be Alterna.Be רפואה משלימה, אלטרנטיבית והוליסטית - 3 גישות לקידום הבריאות

מהי רפואה אלטרנטיבית?

הרפואה האלטרנטיבית כוללת שיטות ריפוי עתיקות וחדשות שאינן חלק מהרפואה המערבית המקובלת. שיטות כמו הומאופתיה, רפואה סינית ונטורופתיה הן דוגמאות לכך. יש הטוענים שלרפואה האלטרנטיבית יתרונות משמעותיים על פני הרפואה הקונבנציונלית בטיפול במחלות מסוימות. מחקרים רבים מראים שהרפואה האלטרנטיבית מהווה אפשרות טיפולית בעלת פוטנציאל רב.

דוגמאות לרפואה אלטרנטיבית

הרפואה האלטרנטיבית מציעה תפיסת עולם שונה וייחודית בנוגע לבריאות ולמחלה.

Alterna.Be Alterna.Be רפואה משלימה, אלטרנטיבית והוליסטית - 3 גישות לקידום הבריאות

מהי רפואה הוליסטית?

הרפואה ההוליסטית היא גישה כללית ושלמה לבריאות, המתייחסת לכל ההיבטים של האדם – גופניים, נפשיים, רגשיים ורוחניים. גישה זו רואה את הקשר ההדוק בין גוף לנפש ומאמינה שעל מנת להגיע לבריאות מיטבית יש צורך באיזון וטיפוח של כל חלקי האדם. הרפואה ההוליסטית משלבת טיפולים מגוונים כמו תזונה, פעילות גופנית, מדיטציה ועוד על מנת לקדם את הבריאות בצורה שלמה.

מרכיבי הרפואה ההוליסטית

  • איזון בין גוף, נפש ורוח
  • דגש על אורח חיים בריא ומניעה
  • שילוב טיפולים מסורתיים ואלטרנטיביים
  • התייחסות לסיבות השורשיות של המחלה
  • מעורבות פעילה של המטופל בתהליך הטיפול

הגישה ההוליסטית רואה את האדם כמכלול ולא רק את התסמינים והמחלה.

סיכום

שלוש הגישות הללו – המשלימה, האלטרנטיבית וההוליסטית – יכולות לתרום רבות לבריאותנו. על ידי שילוב הטוב מכל גישה והתאמתה לצרכינו, נוכל ליהנות מאיזון ושלמות גופנית, נפשית ורוחנית. כל אחת מהגישות הללו היא כלי נוסף בארגז הכלים שלנו לקידום בריאות מיטבית.

תגיות

שתפו את המאמר

קבלו עדכונים נוספים

הרשמו לניוזלטר שלנו

קבלו עדכונים על תכנים, אירועים והטבות ישירות לתיבת המייל שלכם

קבלו עדכונים נוספים

הרשמו לניוזלטר שלנו

קבלו עדכונים על תכנים, אירועים והטבות ישירות לתיבת המייל שלכם

פריטים המשמשים טיפולי הומאופתיה - למצוא טיפול הומאופתיה בקלות - Alterna.Be

בקרו אותנו

מאמרים קשורים

שאלות?
צרו איתנו קשר!