פרחי באך להקלה על חרדה ולחצים

פרחי באך יעילים כטיפול טבעי ומשלים להקלה על חרדה, לחצים ומתחים. המאמר מתאר את הרכב פרחי הבאך, את סגולותיהם ואת אופן פעולתם על מערכת העצבים. כמו כן, המאמר מפרט היכן ניתן למצוא פרחי באך, באילו צורות ומינונים, ומתי כדאי להשתמש בהם - הן למבוגרים והן לילדים.
Alterna.Be
Alterna.Be
Alterna.Be - מחברים בין גוף, נפש ותודעה. מוצאים בקלות מטפלים ברפואה משלימה והוליסטית ונותני שירות לאורח חיים בריא. מצאו את הטיפולים המתאימים ביותר בתהליך קל ונגיש.
תוכן עניינים

מה זה תמציות פרחי באך?

פרחי באך הן תמציות פרחים הומאופתיות המיוצרות מצמחי מרפא שונים. השיטה פותחה ע״י הרופא וההומאופת ד"ר אדוארד באך. פרחי באך מכילים 38 תמציות צמחים שונות הפועלות יחדיו כטיפול הוליסטי ומשלים. 

על פי שיטת באך, לכל רגש יש השפעה על איבר מסוים בגוף. לכן, פרחי הבאך מסייעים לאזן רגשות שליליים כמו חרדה, כעס ועצב על ידי פעולה על איברי הגוף הרלוונטיים.

סגולות פרחי באך להרגעה והקלה על לחצים

לפרחי באך יש מספר סגולות שיכולות לסייע בהקלה על חרדה, לחצים ומתחים:

  • הרגעה – פרחי באך מכילים תמציות כמו ולריאן ופסיפלורה שמרגיעות את מערכת העצבים ומפחיתות חרדה, הן פועלות על איזון ההורמונים בגוף.
  • שיפור איכות השינה  – רכיבים בפרחי באך כמו פסיפלורה ולבנדר עוזרים להרגעה ולשינה טובה יותר, שינה איכותית מפחיתה לחצים. 
  • חיזוק המערכת החיסונית – פרחי באך מכילים ויטמין C ותמציות כמו אכינציאה שתומכות במערכת החיסון. חיזוק החיסון עוזר להתמודד טוב יותר עם לחצים.
  • איזון הורמון הקורטיזול – קורטיזול הוא ההורמון המרכזי שמעורב בתגובות ללחץ. פרחי באך עוזרים לאזן את רמות הקורטיזול ולמנוע עלייה מופרזת בהן.

לדוגמה, במחקר שפורסם בכתב העת Phytomedicine נמצא שנבדקים שנטלו פרחי באך דיווחו על רמות חרדה נמוכות יותר בהשוואה לקבוצת הביקורת.

Alterna.Be Alterna.Be פרחי באך להקלה על חרדה ולחצים

איך ומתי להשתמש בפרחי באך?

פרחי באך זמינים במספר צורות:

  • טיפות – טיפות פרחי באך במינון המומלץ על גבי הלשון או מעורבבות במים.
  • משחות – משחה המורחת על אזורים מסוימים בגוף, במיוחד אזור המצח או העורף.
  • רסקיו – רסקיו של פרחי באך כתוסף למשקה.

ניתן להשתמש בפרחי באך הן כטיפול מונע למניעת חרדה, והן בעת חרדה או לחץ חריף. 

כיום, פרחי באך לילדים הפך לנפוץ, ולכן מתאימים גם טיפול פרחי באך לילדים החל מגיל 6. עם זאת, חשוב להיוועץ עם מטפלים בפרחי באך לגבי התרכובות והמינונים המתאימים.

סיכום

פרחי באך הם טיפול טבעי ובטוח יחסית שיכול לסייע בהרגעה, הפחתת חרדה ולחצים. הם פועלים על איזון מערכת העצבים וההורמונים בגוף. ניתן להשתמש בפרחי באך הן כטיפול מונע והן בשגרה, והטיפול מתאים גם לילדים. עם זאת, מומלץ להתייעץ עם מומחה לגבי המינון והשימוש הנכון עבור כל מקרה.


מצאו בקלות מטפלים בפרחי באך וצמחי מרפא.

קטגוריות

תגיות

שתפו את המאמר

קבלו עדכונים נוספים

הרשמו לניוזלטר שלנו

קבלו עדכונים על תכנים, אירועים והטבות ישירות לתיבת המייל שלכם

קבלו עדכונים נוספים

הרשמו לניוזלטר שלנו

קבלו עדכונים על תכנים, אירועים והטבות ישירות לתיבת המייל שלכם

פריטים המשמשים טיפולי הומאופתיה - למצוא טיפול הומאופתיה בקלות - Alterna.Be

בקרו אותנו

מאמרים קשורים

שאלות?
צרו איתנו קשר!